oma_anvia.png

Smartum

Järjestelmien yhtenäistäminen toi tehokkuutta

Toimiva IT-ympäristö edellyttää sujuvuutta ja ketteryyttä ratkaisujen toimittajilta. Tämän totesi myös kohdennettuja maksuvälineitä tarjoava Smartum, joka halusi korvata useiden toimittajien kirjon keskittymällä yhteistyöhön muutaman pääkumppanin kanssa. Anvian toimittamien Microsoft-ratkaisujen avulla yritys on onnistunut yhtenäistämään tuotetarjontaansa ja nauttii nyt uudenlaisesta tehokkuudesta.

Smartum Oy on suomalainen palveluyritys, joka tuottaa kohdennettuja maksuvälineitä hyvinvoinnin edistämiseen. Kun yritys lähti tähtäämään laajentumiseen ja toimintojen tehostamiseen, huomattiin yhden teknologiatoimittajan tarpeen olevan todellinen. Aiemmin Smartumilla oli ollut useita IT-ratkaisuiden toimittajia, mutta uudessa tilanteessa tarvittiin liiketoimintaa ymmärtävä strateginen kumppani, joka pystyy tarjoamaan ratkaisuja kokonaisvaltaisesti.

sitaatti.pngTarvitsimme sopivan kokoisen kumppanin toimittamaan meille sopivimmat ratkaisut. Anvia Microsoft-tuotepaletilla oli oikea valinta tarpeisiimme”, kertoo Smartumin tietohallintojohtaja Aki Peiju.

Smartumin haasteet liittyivät suurelta osin asiakastiedon hallintaan sekä sisäisen viestinnän toimivuuteen. Asiakastieto oli jakautunut moneen eri paikkaan ja useaan eri järjestelmään, joka teki tiedon hallinnasta haasteellista. Myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun prosesseja täysin tukevaa järjestelmää ei ollut. Lisäksi sisäisen tiedon kulku ja tiedon varastointipaikat kaipasivat tehostamista.

sitaatti.pngHalusimme kunnollisen, maailmanluokan CRM-järjestelmän ja sitä lähdimme tavoittelemaan. Lisäksi käytössä ollut intranet oli vanha eikä vastannut sisäisen viestintämme vaatimustasoa”, summaa Peiju haasteita.

 

Turvaa tulevaisuuden visioon

Smartum päätyi päivittämään IT-ympäristöään useilla Microsoft-ratkaisuilla. Asiakastiedonhallintaa lähdettiin kehittämään Microsoft Dynamics CRM -järjestelmällä. Sisäisen viestinnän haasteet puolestaan ratkaistiin uusilla intranet-, sähköposti- ja pikaviestinratkaisuilla, jotka toteutettiin Microsoft SharePoint-, Microsoft Exchange- ja Microsoft Lync -teknologioilla.

sitaatti.pngTärkein tavoitteemme oli yhtenäistää järjestelmäarkkitehtuuri. Lisäksi halusimme oppia tuntemaan ja palvelemaan asiakasta paremmin sekä tehostaa toimintaamme ajan tasalla olevalla asiakastiedolla. Intranet-puolella tärkein tavoite oli sisäisen viestinnän parantaminen”, luettelee Peiju.

Tuotevalikoiman yhtenäisyys on tuonut tehokkuutta, kun käytössä olevat järjestelmät juttelevat keskenään. Kaikki tärkeä tieto löytyy nyt yhdestä paikasta ja tietomassojen hallinta on helpompaa. Vanhoista järjestelmistä päästiin eroon ja yhteydenpito yhteen toimijaan monen sijasta on helpottanut arkista työtä.

sitaatti.pngSmartum halusi IT-strategiansa mukaisesti ostaa mahdollisimman paljon asiantuntija- ja järjestelmäpalveluita ja keskittyä itse oman ydinliiketoimintansa kehittämiseen. Heillä oli selkeä tarve ja sitoutuminen sekä ymmärrys projektiin. Projektissa on alusta lähtien huokunut yhdessä tekemisen meininki, mikä on onnistumisen kannalta tärkeää”, kertoo Anvian tuotejohtaja Pasi Seppänen yhteistyöstä.

Kasvuyrityksenä Smartum katsoo tiiviisti tulevaan. Käyttöön otettuja teknologioita kehitetään jatkuvasti vastaamaan entistä paremmin käyttäjien tarpeisiin.

sitaatti.pngUskomme, että Anvia ja Microsoft pystyvät yhdessä turvaamaan tulevaisuuden visiomme tuoteportfoliomme kasvamisesta ja sähköistymisestä. Tällä hetkellä toimijat ja tulevaisuuden tavoitteet tukevat kaikki toisiaan, mikä luo erinomaisen pohjan jatkolle”, Peiju sanoo.

 

Ratkaisussa hyödynnetyt Microsoft-tuotteet ja -teknologiat:

  • Microsoft Dynamics® CRM
  • Microsoft® SharePoint 2010
  • Microsoft® Exchange
  • Microsoft Office® Communication Server
  • Microsoft Office® Livemeeting 2007
  • Microsoft® Server 2008
  • Microsoft® SQL Server 2008

 

referenssi.png Lue Smartumin asiakastarina (pdf)