oma_anvia.png

hongkong620x345.jpg

Office 365 -ratkaisu toi Hong Kongille monipuolisuutta arjen viestintään

Valtakunnallisesti toimiva erikoistavarataloketju Hong Kong tarvitsi monipuolisempia työkaluja sisäiseen viestintään. Ratkaisuksi tähän tarpeeseen nousi Anvian palveluvalikoimasta löytyvä Office 365 -ratkaisu. Jo aikaisemmin Hong Kongilla oli käytössä Anvian sähköposti ja palvelun laajentaminen tutun yhteistyökumppanin kanssa tuntui luontevalta.

sitaatti.png  Tavoitteenamme oli paitsi kehittää sähköpostipalveluita myös saada it-ympäristöä nykyaikaisemmaksi. Halusimme uusia palveluita käyttöön ja joustavuutta käyttäjien tekemiseen, Hong Kong -ketjun verkkokauppajohtaja Markus Vihavainen kertoo.

Hong Kongilla ja Anvialla oli jo taustalla vuosien yhteistyö ennen Hong Kongin Office 365 -ratkaisun hankintaa.

sitaatti.png  Meille oli yhteistyökumppanin valinnassa tärkeää se, että Anvia tuntui hakevan aidosti nimenomaan meidän kannalta oikeaa ratkaisua. Saimme kokonaisuuden, joka palvelee meidän tarpeita parhaiten, Vihavainen jatkaa.

Hong Kong on laajentanut toimintaansa entistä enemmän myös verkkokauppaan. Palveluna Anvialta Hong Kongilla on myös verkkokaupan hosting-palvelu.


Joustavat videoneuvottelut laajaan käyttöön

Hong Kong -ketjuun kuuluu 27 tavarataloa eri puolilla Suomea. Office 365 -ratkaisu mahdollistaa sujuvasti videoneuvottelut eri toimipisteiden välillä.

sitaatti.png  Meillä oli aiemminkin videoneuvotteluratkaisu muutamilla työntekijöillä. Office 365:n myötä laajensimme videoneuvottelumahdollisuuden lähes 400 työntekijälle, Vihavainen toteaa.

Office 365 toi monenlaisia uusia työkaluja arkeen. Skype for Business mahdollistaa videoneuvottelut, SharePoint ja One Drive helpottavat osaltaan työn tekemistä.

sitaatti.png  Nyt ei tarvitse enää niin paljon lähetellä tiedostoja ja yhdessä tekeminen kaiken kaikkiaan helpottuu ja tulee sujuvammaksi. Olemme ottaneet ominaisuuksia käyttöön pala kerrallaan, niin ne on helpompi omaksua, Vihavainen summaa.


Sujuva ja onnistunut käyttöönotto

Vihavainen luonnehtii Office 365:n käyttöönottoa sujuvaksi.

sitaatti.png  Käyttöönotto ja sähköpostien siirto sujui suunnitellusti. Anvian toiminta on ollut ammattimaista ja luotettavaa. Sovitut asiat ovat tapahtuneet ja olemme olleet tyytyväisiä ostettuihin palveluihin, Vihavainen sanoo.

Anvialla Etelä-Suomen myynnistä vastaava Miika Hirvelä toteaa, että Anvialla on pitkäaikainen kokemus sähköpostien siirrosta Office 365 -palveluun, joten käyttöönotto ja siirrot sujuvat.

sitaatti.png  Meillä on kokemusta kymmenien tuhansien sähköpostitilien siirroista sekä vahvaa osaamista hyvin erityyppisistä asiakkuuksista ja ympäristöistä.

Hirvelän mukaan usein syynä Office 365 -palvelun hankinnalle on monipuoliset viestintätyökalut ja ohjelmistolisenssien hallinnan helppous sekä kustannustehokkuus.

sitaatti.png Lisäksi pidän Office 365:n keskeisenä ominaisuutena sitä, ettei tarvitse jokaiselle työasemalle erikseen päivittää Office-ohjelmistoja, kuten Wordia ja Exceliä, vaan ne päivittyvät automaattisesti.

Lisätietoja: Miika Hirvelä, 040 669 4411, miika.hirvela@anvia.fi