oma_anvia.png

Pirkanmaan Hoitokoti

Pirkanmaan Hoitokoti

Saattohoitoon keskittyvä Pirkanmaan Hoitokoti halusi ICT-kumppanin, joka tarjoaisi sen tarvitsemat tietokoneet, tietoliikenteen ja konesaliratkaisut joustavasti palveluna. Ennen kaikkea Hoitokoti etsi pitkäaikaista luottokumppania sen 40 terveysalan ammattilaiselle. Perusteellisen kartoituksen jälkeen valinta kohdistui Anvian ratkaisuihin ja osaamiseen.

Tampereella toimivan Pirkanmaan Hoitokodin palveluksessa on lääkäreitä, sairaanhoitajia ja muita terveydenhuollon ammattilaisia. Syöpäsäätiön hoitokodissa on 24 potilaspaikkaa. Saattohoitoa toteutetaan myös kotisaattohoitona ja päiväkeskustoimintana.

sitaatti.pngHaluamme keskittyä potilaiden hoitoon, ja olemme pitäneet hallinnon erittäin kevyenä. Ostimme tieto- ja viestintätekniikkaa aiemmin kahdelta eri taholta. Halusimme parantaa IT-ympäristömme toimivuutta, emmekä enää etsiä vastuunkantajaa ongelmatilanteissa. Tarvitsimme kumppanin, jolta voisimme ostaa palveluna kaikki tarvitsemamme ICT-ratkaisut. Meillä ei ole omaa IT-osaamista ja taloudelliset resurssimme ovat yhteishyödyllisenä organisaationa rajalliset”, sanoo Pirkanmaan Hoitokodin talouspäällikkö Lasse Kärki.

Pirkanmaan Hoitokodissa otetaan keväällä 2015 käyttöön uusi potilastietojärjestelmä. ”Kyseessä on erittäin tärkeä kehityshanke, joka edellytti koko IT-ympäristömme saattamista hyvälle tasolle”, kertoo Kärki. ”Valitsimme kumppaniksemme Anvian pitkällä sopimuksella.”


Hoitotyötä vuorokauden ympäri

Hoitokoti tarjoaa potilaille terveyspalveluita vuoden jokaisena päivänä 24/7, johon tarvitaan myös tietotekniikkaa. Anvian uudistama ja toteuttama kokonaisuus sisältää työasemaympäristön, tietoliikenteen sekä Anvian konesalista tuotettavat  konesaliratkaisut. Tietokoneet toimitetaan työntekijöille täysin käyttövalmiina. Ne ovat keskitetyssä etähallinnassa ja kuukausittainen ylläpito sisältää yhden palvelupisteen kautta hoidettavat palvelupyynnöt sekä lähituen.

sitaatti.pngTietotekniikan käyttötarve on jatkuvaa, ja esimerkiksi potilastietojärjestelmää voidaan tarvita vuorokauden ympäri. Meillä käsitellään luottamuksellista potilastietoa, ja siksi tietoturvaan sekä toimintavarmuuteen on kiinnitetty erityistä  huomiota. Voimme lähettää myös suojattuja viestejä”, kertoo Kärki.

Palomuuri suojaa Hoitokodin lähiverkkoa ja verkkoon on liitetty myös yhteys Anvian konesalissa sijaitseviin ratkaisuihin sekä sovelluksiin. ”Valvomme kaikkia verkkolaitteita. Tietoliikenne siirtyy mahdollisissa vikatilanteissa automaattisesti 4G-varmennukseen. Käyttäjät eivät sitä huomaa, ja palvelut toimivat täysin normaalisti”, sanoo Anvian ratkaisumyyntipäällikkö Jarno Koskinen.


Kokonaisvaltaista kumppanuutta

Hoitokodin kiinteistöön rakennettiin kattava langaton vierailijaverkko.

sitaatti.pngTarjoamme potilaiden omaisille ja ystäville laadukkaan internet-yhteyden, sillä he saattavat viettää hoitokodissa usein pitkiäkin aikoja”, sanoo Kärki.

Kärki odottaa Anvian asiantuntijoiden merkityksen vain kasvavan. ”Arvostan tapaa, jolla Anvia kantaa huolta ICT-ympäristömme toimivuudesta. On huomattavasti helpompaa asioida yhden kumppanin kanssa, joka vastaa kokonaisuudesta ja jonka yhteyshenkilöt tunnemme hyvin. Uuden ympäristön käyttöönotto sujui hyvin, ja koko ICT-ympäristömme toimii nyt selvästi paremmin kuin aiemmin. Tukeudumme vahvasti Anvian asiantuntijoihin, ja odotamme laadukasta palvelua  sekä läpinäkyviä kustannuksia. Uskon, että pystymme luomaan hyvän kumppanuuden.

Lisätietoja: Jarno Koskinen, puh. 044 411 2056, jarno.koskinen@anvia.fi

referenssi.png Lue Pirkanmaan Hoitokodin asiakastarina (pdf)