oma_anvia.png

FAQ Kabel-tv

Vad gör jag om kanalerna inte syns eller bilden stannar?
  1. Starta om digitalboxen / digitalmottagaren genom att dra ur sladden ur vägguttaget.
  2. Kolla att antennkabeln och en eventuell SCART/HDMI-kabel är hela och är ordentligt isatta. Vid behov kan du testa med en annan antenn- och SCART/HDMI-kabel.
  3. Om du har ett betalkanalkort (kabelkort), kolla att kortet är rätt vänt och sitter ordentligt i läsaren. Om digitalboxen / digitalmottagaren har varit länge avstängd kan det hända att betalkanalerna syns först då du väntat en halvtimme på kanalen.
  4. Återställ fabriksinställningarna på digitalboxen eller digitalmottagaren i enlighet med anvisningarna till utrustningen. Vid behov får du hjälp från tillverkarens support då du ska återställa fabriksinställningarna. Obs! Enbart en kanalsökning är inte tillräcklig för att säkerställa att betalkanalkortet och betalkanalerna fungerar.
  5. Om störningen inte försvann, kolla om samma problem förekommer även med en annan digitalbox eller en annan digitalmottagare. Om störningen förekommer bara på betalkanaler, kolla att fakturan är betald och att och att du har ett gällande abonnemang på kanalen. 

Vid behov får du hjälp av Anvias tekniska support

Hur kan vi hjälpa?

Kundtjänst

(06) 411 3300

Teknisk support

Tekniska supporten betjänar dig vardagar 8–21 och lördagar 10–15.


Se öppettider i butikerna