oma_anvia.png

Hur skiljer sig telefonkabeln från nätkabeln?
Kontakten på nätkabeln är märkbart större än på telefonkabeln. Telefonkabeln är tunnare och kontakten är mindre än på nätkabeln. På bilden syns nätkabeln överst.

puhelinkaapeli_verkkokaapeli.jpg

Hur kopplar jag nätterminalen?
Länk till hur du kopplar in nätterminalen finns här 
Uppkopplingen slutade fungera, vad beror det på?
Checklista för störningar i bredband finns här 
Hur många offentliga IP-adresser får jag till Anvia Bredband?
Till Anvia Bredband hör 5 offentliga IP-adresser
Vilka nätterminalinställningar borde användas i Anvias nät?
I nätterminaler som köpts från Anvia finns inställningarna färdigt
Tekniska krav för nätterminaler i ADSL-anslutningar:
  • Nätterminalen borde åtminstone stöda bryggad förbindelse (RFC 1483)
  • ADSL-standard: Auto eller G.DMT
  • VPI=0
  • VCI=100
  • Encapsulation: LLC SNAP
  • Du får mera vägledning om nätterminalens konfiguering och montering av försäljaren
Jag bor i ett höghus där det finns nätverkskablering.  Hur får jag uppkopplingen att fungera?
Vilket abonnemang och vilken hastighet har jag?
  • Kolla i avtalet, din faktura eller Mitt Anvia
  • Du kan också testa hastigheten i abonnemanget med hjälp av Anvias hastighetstest
Har jag möjlighet att få snabbare uppkoppling till min adress?
Kontrollera tillgängligheten via Packeriet
Uppkopplingen bryts eller den trådlösa uppkopplingen bryts
Se checklista för Bredband 
Varför kan jag inte ta emot e-post?
Kontrollera att du har rätt e-postadress. Kontrollera också att meddelandet inte finns i skräppostmappen.

Kontrollera att e-postlådan inte är full

  • Om du använder e-postprogram (Outlook, Mozilla Thunderbird eller liknande) kan du kontrollera kapaciteten via adressen posti.anvianet.fi (syns till vänster på sidans nedre kant)
  • E-postlådans storlek kan du ändra via adressen mitt.anvia.fi (linkki Webmail faq)
Vilka inställningar skall det vara i e-postprogrammet?
Instruktioner för olika e-postprogram finns här.

Vid behov får du hjälp av Anvias Tekniska tjänster.

Hur kan vi hjälpa?

Kundtjänst

(06) 411 3300

Teknisk support

Tekniska supporten betjänar dig vardagar 8–21 och lördagar 10–15.


Se öppettider i butikerna